18.45 İletişim Ajansı olarak, Headhunter Dergisi iş birliğiyle hazırladığımız “En Sosyal CHRO’lar” araştırmasında, Türkiye’nin en fazla çalışana sahip şirketlerinin İK liderlerinin dijital varlıklarını kapsamlı bir şekilde inceledik.
Araştırmada LinkedIn başta olmak üzere X ve Instagram platformlarındaki paylaşımlar, etkileşim oranları ve içerik türleri analiz edilerek İK liderlerinin dijital alandaki görünürlüğünü mercek altına aldık. İşveren markası, yetenek kazanımı ve liderlik iletişimi açısından İK liderlerinin dijital platformlardaki etkisi her zamankinden daha fazla önem kazanırken, bu araştırma Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor.
Sosyal medya, insan kaynakları liderleri için sadece bir iletişim aracı değil, aynı zamanda şirketlerin işveren markasının yüzü, yetenek kazanımının motoru ve kurum kültürünü şeffaflaştıran bir stratejik sahne haline geliyor.
İK liderlerinin de bu yeni dünyada daha görünür hale gelmesi şirketlerin dijital algısının güçlenmesi açısından oldukça önemli durumda. Araştırma gösteriyor ki, aktif ve stratejik bir sosyal medya kullanımı sadece bireysel liderlik görünürlüğü yaratmakla kalmıyor, aynı zamanda şirketin yetenek kazanımı ve çalışan bağlılığı göstergelerine de olumlu yansıyor.
CHRO’Lar LinkedIn de Daha Aktif
139 İK liderinin sosyal medya verilerine bakıldığında, en yaygın kullanılan platform LinkedIn olarak öne çıkıyor. 132 CHRO’nun LinkedIn hesabı bulunurken, yalnızca 68’i aktif olarak paylaşım yapıyor. X platformunda ise 38 hesap tespit edilirken, aktif kullanıcı sayısı sadece 6. Instagram’da 80 hesap bulunmasına rağmen 65’i gizli profiller ve aktif kullanıcı sayısı yalnızca 9.
Bu veriler, CHRO’ların profesyonel mecralarda daha rahat hareket ettiğini, kişisel platformlarda ise daha temkinli davrandığını ortaya koyuyor.
En Sosyal CHRO’lar Listesinin Öne Çıkan İsimleri
Sıra | CHRO Adı | Şirket Adı | LinkedIn Takipçi | Instagram Takipçi | Toplam Takipçi | Toplam Paylaşım |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nursel Ölmez Ateş | Borusan Grubu | 58.114 | 2.007 | 58.114 | 748 |
2 | Selim Arda Üçer | Penti Grup | 42.754 | 2.524 | 45.278 | 5.921 |
3 | Cenk Akıncılar | QNB Türkiye | 37.844 | 8.443 | 46.287 | 3.526 |
4 | Yavuz Elkin | Denizbank | 34.939 | 2.223 | 37.162 | 1.400 |
5 | Revna Besler | Estee Lauder | 31.192 | 500 | 31.692 | 164 |
6 | Hakan Göksu | Rönesans Holding | 30.699 | 500 | 31.199 | 3 |
7 | Esra Beyzadeoğlu | Hepsiburada | 25.588 | 4.658 | 30.246 | 3.939 |
8 | Abdulkerim Çay | THY | 24.697 | 500 | 25.197 | 80 |
9 | Bahattin Aydın | LC Waikiki | 23.963 | 3.657 | 27.620 | 1.502 |
10 | Betül Çorbacıoğlu | Mercedes-Benz TR | 19.598 | 3.935 | 23.533 | 221 |
Global İle Karşılaştırma
Araştırma kapsamında ayrıca dünyanın önde gelen şirketlerinin CHRO’larını da inceledik. Apple’dan Deirdre O’Brien 162.000’den fazla takipçisiyle öne çıkarken, Walmart’tan Donna Morris ve Amazon’dan Beth Galetti dikkat çekiyor. Bu örnekler, dijital liderliğin sadece yerel düzeyde değil, global rekabette de önemli olduğunu gösteriyor.
Dijital Kültür Elçiliği Stratejik Liderlikte
Araştırmanın çarpıcı sonucu ise sosyal medya İK liderleri için sadece bireysel bir vitrin değil, aynı zamanda kurumların dijital sesi olma niteliğinde. Aktif olan liderler yalnızca şirketlerini temsil etmiyor, aynı zamanda çalışan deneyimini, işveren markasını ve kurum kültürünü dış dünyaya şeffaf ve etkili bir şekilde aktarma görevini üstlenmiş oluyor.
Bu yüzden dijital sahnede yer almayan liderler, yalnızca görünürlük kaybı değil, aynı zamanda yetenek kazanımı, kurumsal algı ve liderlik etkisi gibi stratejik alanlarda da geri kalma riskiyle karşı karşıya kalabilmektedir.
CHRO’lar için dijital varlık; sadece var olmak değil, etkilemek, etkileşim yaratmak ve şirketin dijital kültür elçisi olmak anlamına gelir. Türkiye’nin En Sosyal CHRO’lar Araştırması ise bu yolculukta öncü liderleri gün yüzüne çıkarıyor.